En köttfärsröra

Hejsan! Här i centrala Oslo har vi det bra. Ingen hemlängtan än, men allt känns så nytt och så läskigt här. Fannys säng är sönder så jag tycker synd om henne. Men jag sover gott med mitt duntäcke och två fluffiga kuddar, vilket är huvudsaken ;)

Idag har vi gått hemifrån och in till stan med diverse omvägar. Det gick förvånansvärt bra och vi hittade till allt. Fast när vi väl kom fram till det vi skulle så fanns det inte där. Typiskt. Men tillslut var vi hos skatteverket där vi ljög om att vi fått jobb.

Och jobbiten går inte så bra än så länge. Vi har dock inte sökt nåt eftersom det var söndag igår och idag blev dagen som den blev. Vi har iallafall handlat dyr mat och lagat god köttfärsås. Duktiga vi.

Nåt roligt som hänt än då? Nja. Fanny och jag är rätt så ensamma. Vi känner ingen här. Därför har vi visst påbörjat en liten tradition vilket är att kolla några avsnitt av Sunes jul på kvällen. Vi försöker också febrilt att få reda på vad vi har för grannar här. Det ända vi vet är att det är flera killar som springer runt utanför. Dock ingen glimt av dem än. Fanny ramlade innan vi hann fram till kikhålet. Haha. Haha



Det är hemskt att hacka lök



Men smaken blev god av den


Kommentarer
Postat av: johanna

tjoooo, skoj att du verkar ha det bra :) hoppas ni hittar något jobb snart :) känner att jag har glömt kommentera, men aja nu gör jag ju det iaf :) ha det bäst och hälsa fanny från mig och påminn henne om att träna på hajdansen ;) hahaha

massa kramar :)

2011-09-19 @ 23:04:25
Postat av: Emma

Åh Emelie, jag saknar er. ;) Hoppas ni har det bra därborta. När skulle du till Örebro på den där intervjun? En kompis till mig ska också dit. :)

2011-09-19 @ 23:33:34
Postat av: Anonym

Tack för kommentarerna :D



Panna: ja det har du allt, men det gör inget. Har ju inte vart borta länge alls. Jag hälsar henne. Ha det bäst. Massa kramar



Emma: Hehe, att du gör;)Saknar dig med:) Vi har det så bra så än så länge när vi lever i ovisshet. Jaså? Från linköping? Jag ska typ på intervju på lördag kl 1. Och hon/han? :) Kramar

2011-09-19 @ 23:42:44
Postat av: Anonym

/emelie

2011-09-19 @ 23:43:01
Postat av: Eva H

Sök jobb på Adecco(har flera kontor i Oslo)ett av mina barn fick jobb direkt där(o kunde dessutom byta till ett roligare när det första var tråkigt...)

2011-09-20 @ 07:56:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0