Stress

Hej! Jag kom precis hem från mitt första jobbpass här i Oslo. Fick vara stand in för Lisa i garderoben på den coola nattklubben Emil & Samuel. Har stått i garderoben i 5 timmar och tagit hand om minst 1000 jackor och väskor.

Timmarna flög iväg och jag log och skrattade mest hela tiden. Hon som jag arbetade med sa att det inte vart såhär mycket folk på evigheter. Och det förstår jag. Det var proppfullt framför våran disk hela tiden. Hade inte en enda pustpaus eller drickpaus.

Så nu ska jag sova. Och jag ska sova läääänge. Nattinatt


Kommentarer
Postat av: Faster

Grattis!! Kul att Du fått prova på arbetslivet i Oslo till slut....o hoppas det blir en forsättning oxå!!! Hur är norrmännen?? Generösa med dricks???

2011-10-02 @ 11:08:07
Postat av: mli

Ja visst är det :) Och så kul att få komma till ett sånt överklasställe. Då trivs Emelie;)



Norrmännen är om inte annat jättegulliga:) De sägs vara generösa med dricks. Men med 1500 människor packade och trängandes vid disken fanns det ingen tid och plats att ge dricks. Så det landade på en 600 igår och som vi delade på två. Helt okej. Det blev taxipengar av det.



Ha det så bra:)

Massa kramar

2011-10-02 @ 15:30:20
URL: http://dearemelie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0